ZNOJENJE I VAŠA KOSA: DA LI JE ZNOJENJE LOŠE ZA VAŠU KOSU?

znoj

Znoj sadrži mlečnu kiselinu, koja loše utiče na spoljne slojeve kose izazivajuci postepeno smanjenje folikula dlake. Šteta od kiseline postaje očigledna na prvi pogled jer kosa postane suva, lomljiva i slaba. Pored oštećenja kose, mlečna kiselina u znoju može izazvati upalu, za koju se snažno veruje da ima direktan uticaj na rast kose, zbog ograničavanja dotoka krvi u dlaku (samim tim slabi i snabdevanje hranljivim materijama). Prema dr Harris-Vells, moguće je da mlečna kiselina može da izazove gubitak kose čak i kod ljudi koji ne pate od prekomernog znojenja, ali ako ste neko ko ima iznad prosečno znojenje moguće je da je znoj imao uticaj na vašu kosu.

Šta je pravi uzrok gubitka kose izazvan znojem?

Iako možda mislite da ste jedini koji gube kosu zbog preteranog znojenja na koži glave, važno je da se zapitate šta možete da uradite da bi ga zaustavili. Očigledno ključ za zaustavljanje gubitka kose izazvanog znojem je da se smanji nivo znojenja kože glave na prosek ili ispod prosečnih nivoa kako bi mogli da povrate izgubljenu i oštećenu kosu.

To, naravno, otvara pitanje: kako mogu da smanjim znoj na koži glave?

To su sve važna pitanja. Ako možete da smanjite količinu znoja na glavi, možete da počnete da smanjujete štetu, pa čak i počinjete da je preokrenete. Postoji nekoliko ključnih faktora za smanjenje znojenja, i to se svodi na napetost, anksioznost, stres i nervozu. Smanjite stres, anksioznost i nervozu da bi se smanjio znoj. To je ključ za zaustavljanje gubitka kose izazvan znojem. Osim toga poznato je da stres izaziva gubitak kose. Znoj izazvan stresom i anksioznošću je veoma čest.

CalmClinic.com sugerišu tri načina na koje možete da smanjite znojenje uzrokovano stresom:

• Ttrčanje umara mišiće čineći da slabije rade svojim punim kapacitetom, proizvodi toplotu i stoga izaziva znojenje. Takođe, ispušta endorphin koji smanjuje stres, koji će vam pomoći da ostanete mirni u stresnim situacijama
• Duboko disanje. Kada počnete da osećate znoj zbog čak minimalne nervoze ili stresa, samo dva minuta prestanete da mislite na to i samo duboko dišite.
• Uvek perite kožu glave a naročito posle teških vežbi. Ako se puno znojite tokom vežbanja operete kosu ili barem isperite kožu glave da spere znoj i mlečne kiseline. Pokušajte da Vam predje u naviku ovo. Dakle, ako ste primetili povezanost između znoja na glavi i gubitka kose je u sličnom obrascu, prvo treba da preduzme korake higeine – operite kožu glave posle fizičke aktivnosti, posle znojenja tokom dana, itd.

Sledeće što bi trebalo da otkrijete je da pronađete osnovni uzrok vašeg preteranog znojenja – jer taj osnovni uzrok može biti pravi uzrok vašeg gubitka kose – ne sam znoj.